Druhy cvičení
Úvodná stránka
 

Cvičenia pre dospelých

Joga

Cvičením jogy sa vydávame na cestu našim fyzickým telom, návratu k sebe samým. Prináša nám uvedomenie, že vlastníme telo a dušu, v ktorom práve dochádza k nádychu a výdychu a pôsobí naň gravitačné pole, z čoho môže plynúť veľmi jednoduchá ale výstižná definícia cvičenia JOGY – zlúčenie mysle, dychu a tela. To nám prináša kľudnejšiu myseľ, zvyšuje sústredenosť, rovnováhu a harmóniu. Cvičením jogy hľadáme vlastné limity, rozširujeme hranice nášho tela, schopnosť uvoľniť sa a byť sám sebou,odbúravame stres a osvojujeme si opäť pocit harmónie a celistvosti.

Hatha Joga - Slovo Hatha pochádza zo sanskrtského originálu, kde Ha znamená slnko a Tha znamená mesiac. Princíp Hatha jogy sa dá prirovnať protikladom, ktoré sa navzájom dopĺňajú – mužský a ženský princíp, deň a noc, pozitívne a negatívne, yin a yang. V praxi sa Hatha Joga aplikuje na vyrovnanie a harmonizáciu oboch strán ľudského tela a energií v ňom, prostredníctvom rozvíjania rovnakej sily a flexibility. Hatha Joga zahŕňa systém fyzických pozícií (asan), dýchacích a relaxačných techník. Asany sa necvičia v podobe plynulého toku ako to je v Power joge, ale jednotlivo, držia sa dlhšiu dobu, kladie sa dôraz na ich precítenie. Je to na pohľad jemný, no vnútorne veľmi intenzívny spôsob cvičenia. Je ideálnym cvičením pre všetkých, ktorí chcú dosiahnuť dobrý zdravotný stav a flexibilitu, je veľmi účinná na kondíciu svalov, šliach a kĺbov, ako aj na optimalizáciu funkcií telesných, vnútorných orgánov.  

AshtangaJoga

Ashtanga je systém jogových cvičení, ktorý pochádza z juhoindického mesta Mysore. Je to tradičná škola jogy známa dynamickým cvičením presne určených pozícií.
Na rozdiel od power jogy, ashtanga joga má tri základné série – základnú, strednú a pokročilú. V každej je presná postupnosť pozícií. Výhodou ashtanga jogy je opakovanie sérií rovnakých cvikov. Séria PrimarySeries, teda úvodná séria cvikov, obsahuje 41 pozícií (ásan), ktoré sa cvičia v rovnakom poradí, takže sa študenti môžu poradie relatívne ľahko naučiť a cvičiť sami. Následne sa prechádza na sériu druhú atď. Kto nezvládne prvú sériu, nemôže ísť na druhú, telo sa na ňu musí pripraviť, získať potrebnú ohybnosť a silu.
Pri ashtanga joge sa používa špecifický systém dýchania, tzv. víťazný dych – hlbokým výdychom a nádychom do pľúc - tento hrejivý systém dýchania poháňa náš vnútorný oheň, zvyšuje telesnú teplotu, čistí a zväčšuje kapacitu pľúc. Vďaka intenzívnemu zahrievaniu organizmu sa lepšie odplavujú škodliviny z tela von. Navyše sa pri cvičení používajú tzv. energetické zámky (bandhy – rôzne uzávery vo vnútri tela), čo v kombinácii s intenzívnym potením účinne detoxikuje organizmus, čistí orgány i krv.

Hormonálna Jogová terapia

Hormonálna jogová terapia je dynamický druh jogy, ktorá je zostavená tak, aby znovu aktivovala tvorbu ženských pohlavných hormónov. V stručnosti môžeme povedať, že HJT je holistickou omladzujúcou technikou, ktorá podporuje celkový zdravotný stav, zlepšuje pružnosť tela, pohyblivosť kĺbov, detoxikuje organizmus, vylepšuje tvar postavy, celkovo zvyšuje imunitu,  vitalitu, omladzuje a skrášľuje.

Hormonálnu jogovú terapiu vytvorila jogová terapeutka Dinah Rodrigues, po niekoľkých rokoch štúdia dokázala prepojiť do jedného harmonického celku súčasné poznatky s tradičnými jogovými technikami stručným a výstižným jazykom. Je zástancom prepojenia klasickej a alternatívnej medicíny.

Na základe vlastného výskumu, ktorý overoval pôsobenie cvičenia hormonálnej jogy u vybratej skupiny žien, ktoré trpeli zníženou hladinou hormónov v menopauze cvičila so ženami vlastnú vytvorenú zostavu jogy. Z výsledkov vyplýva, že po kontrole krvných testov bola hladina cholesterolu v norme, hladina pohlavných hormónov sa u žien po menopauze zvýšila o štvrtinu. Táto štúdia dala podklad pre vytvorenie hormonálnej jogy, ktorá sa dnes už využíva aj ako podporný prostriedok pri liečbe diabetu, kde je potrebné aktivovať iné žľazy použitím odlišných asán, pričom využíva rovnaké dychové techniky a tibetskú energetickú techniku.

Sama autorka Dinah Rodrigues má 90 rokov, je veľmi vitálna dáma a je živou reklamou svojej metódy  v tom najlepšom slova zmysle.


SEMINÁR JE URČENÝ:

  • Preventívne pre všetky ženy nad 35 rokov bez ohľadu na to, či majú problém alebo nie
  • Pre ženy mladšie, ktoré majú problémy hormonálnej povahy:                                  
    • Polycystické vaječníky
    • Cysty na vaječníkoch
    • Nepravidelná menštruácia
    • Vynechávanie menštruácie
    • Bolestivá menštruácia
    • Nadmerné silné menštruačné krvácanie
    • Predmenštruačný syndrom (PMS)
    • Padanie vlasov, lámavé nechty, suchá pleť, akné
  • Má pozitívny vplyv pri problémoch ako: depresia, emocionálna nestabilita, nízke libido, inkontinencia, osteoporóza, syndróm karpálneho tunela, nedostatočná činnosť štítnej žľazy
  • Pre ženy, ktoré majú predpísanú náhradnú substitučnú liečbu
  • Pre ženy, ktoré nemôžu otehotnieť
A ďalších problémoch spôsobených hormonálnou nerovnováhou.
Power Joga

Powerjoga je cvičenie, ktoré prevzalo z celistvého systému jogy tú časť, ktorá sa zaoberá fyzickým telom a zjednodušila a sprístupnila ju širokej verejnosti. Je obohatená o jednotlivé menej, či viac náročné pozície (ásany), ktoré sa cvičia dynamickejšou formou. Dôležitým prvkom je správne dýchanie, ako aj skĺbenie dychu s pohybom a permanentné spevňovanie centra tela. Je potrebné naučiť sa vnímať svoj dych, nechať ho, aby vás viedol celým cvičením, aby bol plynulý a dal cvičeniu silu a dynamiku.

Postupom času zistíte, že máte silu, že ste viac ohybný a pružný, že sa vám lepšie dýcha a všetko zvládate s kľudom. Cítite sa fit a v pohode. To je hlavný cieľ cvičenia powerjogy. Byť v pohode a v kľude a pri tom mať vytrénované a štíhle telo.

Ciele a účinky jogy a powerjogy:

  • rozvoj flexibility
  • rozvoj sily
  • vyrovnávanie svalových dysbalancií
  • formovanie postavy
  • zvýšenie vitality
  • uvoľnenie chrbtice
  • otvára cestu vnímať seba
  • zlepšenie sústredenia a koncentrácie
  • naučiť relaxovať
GravidJoga

Počas tehotenstva sa nemusíte vzdávať zdravého pohybu. Cvičenie má vplyv na fyzický i psychický stav ženy. Cvičením a relaxáciou možno navodiť a zlepšiť celkové uvoľnenie a schopnosť odpočívať, zvládnuť zvýšené nároky na organizmus v období tehotenstva, zlepšiť kondíciu potrebnú k pôrodu a po pôrode a pomôcť k rýchlejšiemu návratu k pôvodnej postave. Cvičenie je vhodné po celú dobu tehotenstva a je vždy lepšie začať aj neskôr, než vôbec. Samozrejme, vždy záleží na vašom zdravotnom stave a vášho bábätka, preto všetky pohybové aktivity prekonzultujte s lekárom.


Individuálne hodiny Jogy
PONÚKAME INDIVIDUÁLNE HODINY JÓGY .Tradičná joga bola kedysi v Indii vyučovaná výhradne individuálne. Súkromné hodiny ponúkajú maximálne individuálny prístup a sú tak ideálnym riešením pre tých, ktorí chcú vyťažiť z tréningu čo najviac.Počas súkromných hodín sú jednotlivé jogové pozície a dýchacie cvičenia vyberané tak, aby vyhovovali práve Vám. Je to ten najúčinnejší spôsob, ako môžete získať všetky benefity, ktoré cvičenie jogy prináša. Hodina môže byť zameraná na tú oblasť, na ktorej chcete pracovať – či už je to zvýšenie sily, ohybnosti, vytrvalosti alebo celkové uvoľnenie.
V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať. Mailom na info@almastudio.sk alebo telefonicky 0948 88 52 88.
Sme tu pre Vás
 

 

Cvičenia pre deti

Pravidelný pohyb zlepší náladu vášho dieťatka, podporuje jeho imunitu a tvorbu rastového hormónu. Správny rast je zrkadlom jeho zdravia. Detičky si postupne zvykajú na kolektív, sú rozdelené podľa veku a aktuálnych pohybových schopností.
DO-RE-MI (od 1,5 - 3 rokov) a (3 a viac rokov)

Predstavte si priestor pre Vás a Vaše dieťa, batoľa, alebo predškoláka, kde sú nádherné zvuky, zaujímavé pohyby, hudobné nástroje na ktorých budú sami hrať! Vaše dieťa bude hudbu milovať! Lekcie sú vedené neformálnou hravou formou, ktorá však zahŕňa všetky aspekty podporujúce rozvoj rytmiky, melodiky a prehlbovania vzťahu k hudbe. Profesionálny hudobní pedagógovia, ktorí využívajú hudobné nástroje k výuke sa podelia o svoje skúsenosti každý týždeň prostredníctvom tematických lekcií, na ktorých budeme podporovať hudobný rozvoj Vášho dieťatka. To pomáha deťom uvedomiť si, že hudba nie je len počúvanie z CD, ale že si môžu hudbu aktívne tvoriť práve tu. Hodina je rovnako zábavná aj pre rodičov. Aktívna účasť rodičov je zásadná a každý týždeň sa objavia zábavné spôsoby hrania “na hudbu” so svojím dieťatkom.

Kurz vedie Mgr. Karin Hoffmanová, vš. kvalifikovaný pedagóg, v súčastnosti pracuje v ZUŠ L.Árvaya v Žiline ako pedagóg hry na klavír a korepetítor baletu v tanečnom odbore. Dlhoročné skúsenosti, prax v obore a štúdium muzikoterapie zabezpečujú kvalitnú náplň a metodicky cielený obsah lekcií.


 


 


 

Baby Gym (od 6 mesiacov - 3 rokov)

Využívame pohyb a hudbu k vhodnej stimulácii psychomotorického rozvoja detí. Vďaka rôznym hravým aktivitám a rozličným druhom pomôcok deti skúšajú rozličné spôsoby pohybu, ktoré zlepšujú ich motorické schopnosti, stimulujú všetky zmysly, pomáhajú budovať ich prvé sociálne schopnosti a sú lepšie pripravené na nové, zložitejšie výzvy. A vy sa spolu s nimi môžete radovať z ich úspechov a odmeňovať ich širokým úsmevom a láskyplným objatím.

  • pozorujeme a stimulujeme pohybové schopnosti dieťatka, ktorými su deti prirodzene vybavebé
  • podporujeme správny psychomotorický vývin
  • posilovanie pohybového aparátu
  • prehĺbenie vzťahu medzi matkou a dieťatkom
  • pozitívny sociálny vývoj v rannom veku dieťatka

Kurzy Baby Gym vedú certifikované lektorky:

Bc. Eva Szoke - fyzioterapeut

Joga pre deti

Hodiny jogy sú mixom hry, imitácie, rozprávania, cvičenia, príbehov ale aj behania a šantenia s trochou kriku a priestoru pre prejavenie emócií.

Formou hry, aktívneho pohybu a cvičení s využitím rôznym aktivít a pomôcok (hračky, hudba, tanec, rozprávky, básničky,...) sa zameriame na stimuláciu a zlepšenie psychomotorickych zručnosti a schopnosti dieťaťa, stimuláciu zmyslov a zmyslový vývoj a budovanie sociálnej a emocionálnej inteligencie.

Pohyb je pre deti prirodzený, preto v priebehu hodiny budeme s menšími deťmi behať, skákať, dbať na prirodzené vývojové fázy ako je napr. lezenie, premieňať sa na zvieratká, pracovať s hlasom, sprevádzať sa príbehmi, básničkami a rozprávkami, motivovať deti pomocou obrázkov a iných pomôcok, ktoré pomáhajú rozvíjať a formovať vizuálne vnímanie. 

Vy sa môžte spolu s nimi smiať, radovať a aj hrať, tešiť sa z ich rastu, napredovania a rozvoja. Rodič môže stráviť s dieťatkom plnohodnotný čas počas spoločných aktivít. 

Počas kurzu sa chceme tiež zamerať na rozvoj samostatnosti dieťaťa, aby sa cítilo prijemne a bezpečne v skupine iných deti aj bez prítomnosti rodiča.

Hodiny jogy pre deti sa odlišujú od hodín pre dospelých. V systéme detskej jogy ide o nastavenie rovnováhy medzi spontánnym chovaním detí a koncepciou hodiny. Jogové pozície cvičíme s deťmi dynamicky, bez výdrží a vždy sa prispôsobujeme ich veku a schopnostiam. Detská joga má byť v prvom rade zábavou a prinášať radosť všetkým. Nie je súťaživá alebo zameraná na výkon. Dôraz sa kladie na aby bolo dieťa samé sebou a mohlo prejaviť svoj potenciál ktorý mu pomôžeme rozvíjať. 

Joga prináša deťom harmóniu, radosť, pomáha rozvijať zdravého sebavedomie, učí deti lepšie vnímať svoje telo, pracovať s ním, rešpektovať sámeho seba a svoje okolie. Živé deti ukľudní a menej aktívne naopak povzbudí k činnosti. Naučí deti odpočívať, rozvíja fantáziu a zvládať emocionálne situácie.

 

Navigácia      Úvod  |  O nás  |  Workshopy  |  Rezervácie / Rozvrh  |  Druhy cvičení  |  Cenník  |  Fotogaléria  |  Naši partneri  |  Inštruktori  |  Kontakt